Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Serisi’nin ikinci kitabı olan Montessori Günlük Yaşam Becerileri Uygulamaları okulöncesi yaş grubu çocuklar ile zaman geçiren yetişkinlere rehber olması amacıyla hazırlandı. Dört farklı kategoride sınıflandırılan günlük yaşam becerisi araçlarının sunumu sade bir dille adım adım anlatıldı, illüstrasyonlar ile zenginleştirildi.
Serinin ilk kitabı Montessori Duyu Araçları Uygulamaları farklı duyularımızı desteklemek amacıyla tasarlanmış araçların sunumunu içeren hem teorik hem de videolarla desteklenmiş bir rehberdir. Bu kitap ise çocukların günlük hayatta karşılaşacakları yaşam becerilerini Montessori araçları ile deneyimleyip bir yetişkine ihtiyaç duymadan bu becerileri uygulamalarını hedefler.
Montessori günlük yaşam becerisi araçları, çocuğa uygun boyutlarda hazırlanmış ve yapılandırılmış çevrede uygulanır. Tehlikeden uzak, çocuğu yaşamın içerisinde hissettiren araçlardır. Günlük yaşam becerisi alıştırmaları; duyu, matematik, dil ve diğer Montessori araçlarına ön hazırlık araçlarıdır.
Çocuğa sunulan her aracın doğrudan ve dolaylı amaçları vardır. Montessori eğitim modelinde hedef, ulaşmak istenilen amaca hemen ulaşmak değildir. Çocuk, esas araçla çalıştıktan sonra öğretmen tarafından hazırlanan ek çalışmalarla da desteklenir. Aynı zamanda başka alanlardaki araçlarla da meşgul olması ile çocuğun bütünsel gelişimi desteklenmiş olur. Montessori araçları ile çalışan çocuklar; işi seven, sorumluluk duygusu taşıyan, güçlüklerden yılmayan, sorunlarla başa çıkabilen, kendisi ve çevresiyle barışık bir kişilik geliştirir.
Editör: Ebru Uysal
Ebru Uysal, lisans eğitimini Ankara Üniversitesi Ev Ekonomisi bölümünde tamamladı. Ankara Üniversitesi Çocuk Gelişimi Anabilim Dalında “Farklı Okul Öncesi Eğitim Kurumlarına Devam Eden Çocukların Çoklu Zeka Alanlarının Araştırılması” başlıklı tezi ile yüksek lisanstan mezun oldu. Pedagojik Formasyon eğitimini Hacettepe Üniversitesinde aldı. Ankara’nın Gölbaşı ilçesinde bulunan Zihinsel Çocukları Yetiştirme ve Koruma Vakfında çocuk gelişimci olarak göreve başladı. İstanbul Çağlayan Özel Eğitim Kurumunda çocuk gelişimci olarak mesleğine devam etti. Aynı okulun İlk Destek Özel Eğitim ve Rehabilitasyon Merkezi adı altında ikinci şubesinin açılması ile birlikte kurum müdürü oldu. Daha sonraki yıllarda Amerika Birleşik Devletleri’nde anaokulu öğretmenliği yaptı. University Montessori Anaokulunda çalıştığı yıllarda Montessori Eğitimi ile tanıştı ve University of California Irvine’da Montessori Eğitimcisi yetiştirme programına katılarak alanda uluslararası geçerliliği olan belgesini aldı. Türkiye’de farklı kolejlerde anaokulu öğretmenliği yaptı. Halen Kapadokya Üniversitesi Çocuk Gelişimi Bölümü’nde Öğretim Görevlisi ve Kapadokya Üniversitesi Montessori Uygulama Anaokullarında Eğitim Koordinatörü olarak görev yapmaktadır. Duyu Bütünleme, Drama, Orff Eğitimi, Disleksi Eğitimi, Alternatif Okullar Gezisi, Engellilerde Cinsel Eğitim, Özel Gereksinimli Bireylerde Dil ve Konuşma Eğitimi, Değerler Eğitimi ve Davranış Değiştirme, 9 Tip Mizaç Modeli gibi konularda eğitimler aldı. Yazarın, “Research Into the Areas of Multiple Intelligences in 6-year-old Children Attending Different Kinds of Preschool Education Institutions in Turkey” başlıklı makalesi International Journal of Educational Reform (IJER) adlı uluslararası dergide yayımlandı.
Kitabın içeriğine erişmek için tıklayınız.
Reviews
There are no reviews yet.